Frekventa frågor

Är det verkligen fri frakt?

För leverans inom Sverige är det fri frakt på alla bilder.

Kan jag köpa en bild som inte visas i webbutiken?

Har du sett en bild i sociala medier som du skulle vilja ha så skicka ett meddelande till mig via kontaktformuläret och beskriv vilken bild det gäller och vilken storlek du vill ha den i. Alla bilder lämpar sig tyvärr inte alltid för utskrift.

Varför ingår ingen ram?

Ramar är otympliga och kan lätt gå sönder under en leverans. Det ökar både priset på bilden samt frakten. Undantaget är canvas, som monteras på en kilram.

Varför skickas inte bilden direkt till mig som beställer den?

Det är för att jag ska kunna kontrollera att bilden är i den kvalitén som jag vill att den ska vara i. Detta gäller dock inte canvas som skickas direkt till kund.

Varför är det så lång leveranstid?

Normalt går leveranserna fort, men mycket beror på vad du har valt för material samt hur belastat fotolabbet är. Sedan ska utskrifterna komma till mig för att kontrollera kvalitén och sedan skickas till dig som kund. Om något går fel med utskriften så måste en ny skickas och det kommer dra ut på tiden. Du som kund blir självklart informerad.

Varför får jag en faktura från Egenanställningsföretaget norr ek för (Convoy)?

Eftersom jag är egenanställd hos dem så är det de som sköter faktureringen medan jag levererar varorna samt får mer tid till att ta nya bilder.

Går det att betala på andra sätt än faktura från Convoy?

Främst är det 15-dagars faktura från Convoy som gäller.
Andra betalsätt kan användas som PayPal eller Swish, men endast efter överenskommelse.

Hoppsan, du råkade klicka på den andra musknappen! Bara att klicka igen så försvinner detta meddelande.